Att leverera produkter med bud innebär att de kommer fram snabbare och till rätt adress. Med många olika leveranssätt att välja bland går det att leverera vad som helst. Att använda sig av budbilsleveranser framstår som ett allt bättre alternativ när den vanliga posten förlänger sina leveranstider.
Om du är med och driver ett företag i Stockholm som säljer produkter till andra företag har du kanske redan upptäckt fördelarna med att använda bud Stockholm för att leverera produkter. Jämfört med om ni använder er av Postnord blir produkterna levererade snabbare och säkrare. Du har dessutom betydligt större flexibilitet när det handlar om att välja ett passande leveranssätt.
Vad ska du tänka på när du väljer budfirma?
Först och främst handlar det förstås om rätt typ av transportsätt sett till produkterna du ska skicka. Lillebil i Stockholm kan erbjuda transporter av olika slag. Den enklaste varianten är budbilen med lastutrymmen upp till 3 meter. Om dina produkter kräver kylleverans kan de erbjuda kylbilsbud. För större leveranser erbjuds lastbilar och kranbilsbud. Vid sidan av det vill du förstås kunna lita på att varorna kommer fram vid rätt tidpunkt och levereras till rätt plats. Det kan du vara säker på om du använder dig av Lillebil för dina leveranser i Stockholm.
Att leverera med bud är det säkraste alternativet
Nu handlar den här artikeln främst om att leverera med bud i Stockholm. Det saknas förstås inte alternativ i Sveriges största stad. Däremot är det värt att ta upp det här med täckning. En budfirma levererar nämligen vart som helst, så länge du betalar för det. Det är mer än vad som i nuläget går att säga om den vanliga posten. Aftonbladet rapporterade till exempel nyligen om att Postnord väljer att inte leverera paket till den centralt belägna stadsdelen Seved i Malmö. Det ser inte heller ut som att det kommer bli bättre under den närmsta framtiden. Snarare finns det inplanerat åtgärder som kommer att försämra servicen i det halvstatligt ägda Postnord. För Expressens ekonomibilaga Dina Pengar berättar Postnords VD Annemarie Gardshol att företaget måste få minskade servicekrav för att få ekonomin att gå ihop. Bland de föreslagna åtgärderna finns att förlänga perioden från dess att ett brev, eller paket, lämnas in tills dess att det når fram till mottagaren. Annemarie bekräftar att företaget vill dela ut brev inom tre dagar snarare än två som är antalet som gäller i nuläget.
Coronakrisen har ökat behovet av leveranser med bud
Spridningen av Covid-19 är ännu ett skäl till att leveranser med bud kan vara att föredra. Postnord har mycket riktigt också rapporterat om att budleveranserna ökat. En representant från företaget meddelar i en artikel hos SVT Nyheter att de vissa dagar ser en ökning av paketleveranserna med så mycket som 70 procent. De förutspår också att detta kommer vara en långsiktig förändring som på sikt kommer att öka ännu mer. För dig som driver företag finns det förstås en potential här i att öka räckvidden ytterligare och nå nya kunder, oavsett om de finns i Stockholm, eller någon annanstans i landet.